имунитет

Как да подсилим имунитета си през зимата?

Студеният и сух въздух през зимата е предпоставка за развитие на различни вируси. Добавяйки и факта, че заради студеното време не всеки проветрява вкъщи толкова често, към причините да се развият и разпространят различни алергени се добавя още една.

При отслабена имунна система организмът ни няма да може да пребори сам различните инфекции. Есенно-зимният сезон е времето, в което се нуждаем от подсилване на имунитета, а от това зависи и честотата на боледуване.

Тялото ни през есента и зимата има нужда от по-голямо количество калории, които можем да си набавим от качествената храна и естествените стимуланти като природните продукти. Трябват ни и повече протеини за образуването на антитела, възпиращи инфекциите.

Върху имунното състояние на организма влияят много фактори. За да подготвите имунната система за справяне с вирусите, сред възможните методи са следните:

Правилно хранене

Червата като голям имунен орган играят немалка роля за формирането на имунните клетки чрез лимфоидни тъкани, наречени пайерови плаки. Именно те защитават стомашно-чревния тракт от инфекции. Ако храната осигурява най-правилните градивни елементи, организмът ще бъде зареден с достатъчно енергия, а имунната система ще устои на атаките на патогените.

Сред храните, от които не трябва да се лишаваме през зимния сезон, са риба, гъби, плодове, кисело мляко, зеленчуци, бобови храни, ядки и др. Като силни антиоксиданти се препоръчват чесънът, куркумата, джинджифилът и др.

Поддържане на витаминния баланс

Макар че голяма част от необходимите антиоксиданти се осигуряват от плодовете, зеленчуците и други храни, не е възможно да се прецени точното количество, което би осигурило ежедневните нужди на организма. Затова допълнителните източници ще го подпомогнат да изгради по-здрава бариера срещу вирусите като например различните витамини и микроелементи.

С особено силно имуномодулиращо действие е витаминно-минералният комплекс GRW, съдържащ 320 ценни антиоксиданта. Това е смес от растителни и хранителни компоненти като листа от маслина, алое вера, жен-шен, черна боровинка, офика и др.  Алтернативи като GRW са безопасни и е добре да се приемат профилактично като добавка към добре балансирано хранене.

За поръчка можете да се свържете с мениджъра на регионалния център за обслужване на клиенти в APL GO и УД Димитър Митев на телефон +359 886 91 98 96 или имейл dimitar.mitev85@gmail.com.

Двигателна активност

За по-силна имунна система са нужни и повече активни занимания. Много хора поради зимния студ свеждат разходките до минимум. За да функционира обаче имунната система правилно, дори 30-минутните редовни упражнения ще могат да подобрят циркулацията на кръвта и работата на отделителната система, както и да намалят натрупването на мазнини.

Прием на повече течности

Освен консумацията на храни, съдържащи витамини и минерали, не по-малко важен е и добрият воден баланс в тялото. Пиенето на повече вода спомага за изчистването на токсините от организма и то трябва да бъде около 2 л за възрастен дневно. За засилването на защитните сили допринася и чай от ехинацея, мащерка, бъз и др. билки.

Пълноценен сън

За да може тялото да се възстанови след активното функциониране през деня, е много важен качественият сън. Ако бъде пренебрегнат, в организма се получава дисбаланс, като се натрупват токсини и имунната защита отслабва. Когато се осигури достатъчен и пълноценен сън, при инфекция производството на Т-клетки нараства, а те разпознават антигена и отделят вещества, за да го унищожат.

Наред с мерките за подобряване на имунитета, от значение е също да се елиминират или намалят всички увреждащи фактори като тютюнопушене, злоупотреба с алкохол, затлъстяване, хроничен стрес. Ако успеете да изолирате, доколкото е възможно, тези фактори и повишите естествените сили на организма си, ще имате добро здраве не само през зимата.

платена публикация

Вашият коментар